Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Wednesday, January 25, 2017

#

I GOT MY OWN LAPTOPPPP!

ASSALAMMUALAIKUM SEBAGAI PEMBUKA ENTRY FOR TODAY .



Image result for happy anime girl gif


Sorry for the capitalisation guys . That's because aku excited sikit mana tak nya Alhamdulillah aku ada laptop sendiri now . Terkejut juga bagaikan mimpi dan tengah berada dalam separa sedar and act like wow is it really a laptop ?! Okay bagi korang it's alah laptop je punnnnn . I admit ! Aku baru form 4 now and aku dah owned a laptop which aku dipertanggungjawabkan untuk jaga . Pfft I'm not strong enough to take a good care of this big laptop (for me it's big) .

.

Now , aku berada di ALIRAN AKAUN 1 okay meh aku cerita sikit .. kenapa korang cakap korang tak boleh lakukan ? When it comes to PT3 ? And yeah , next year I'll be sitting for the BIGGEST EXAM which is SPM 2018 . Aku punya results ? Hmm , macam inilah diumpamakan korang ada RM 5.00 and then korang nak buy something yang worth it lah dengan nilai tu but you don't want to end up habiskan duit tu sekali gus so ? What did you do ? Mestilah ..kalau aku pun akan simpan hahaha (aku merapu)

.

Results aku alhamdulillah tak fail semua lulus A yang muncul agak banyak B pun dan yang seterusnya hahaha (okay yang tu don't take it seriously man) . Aku pergi tuition macam budak-budak lainlah sebab exam ni bukan calang-calang . STRESS ? Ofc ada ! . Siapa cakap PT3 tak stress ? PT3 tak penat ? PT3 tak mencabar ? With fully HOTS Questions you gonna hit the floor banyak kali but please .., bangun balik bangkit again and continue ... proceed .

.

Failures is your teacher . Anggap macam ini . Sebab apa ? Kerana , setiap failures will leads to triumph . Faham tak triumph tu apa ? Ahaaa . Betul lah tu sucesss . BTW , with my laptop aku akan banyak buat kerja account lepas ni pray for me . For my future and happy ending kat sekolah menengah end year for SPM nanti . 2018 nanti umur pun dah 17 sekejap je .. Rasa macam .. macam baru je ambil results UPSR .. Crying and salahkan why why I don't get straight A's (5A's that time now it's 6A tau dah don't compare) .

.

Sekarang ni online laptop pun guna wifi mama yelah wifi phone kuang-kuang-kuang . Untuk wifi rumah papa said ambik bulan Februari nanti tak sabar sangat nak buat kerja account =,=" I'm kidding itu maksudnya bukan tak sabar tapi ... faham-faham je ya . Okay , sekarang ni Syara tengah dalam process move on .. Aik ? Move on bercinta ke ? Eh-eh memang tak lah . Move on pasal kawan lah .. ada kawan Syara yang pindak KV (Kolej Vokesional) .. kat situ diorang kena menuntut selama 4 years and stay kat asrama macam SBP dan MRSM lah but , KV ini lebih kepada kemahiran kita sebab kawan Syara ada yang ambil Multimedia yang macam buat-buat kartun or we called animation tu  contoh terdekat Boboiboy .


.

Secara amnya , di sini Syara nak menegaskan bahawa kat mana pun kita belajar jangan pernah berhenti . Sebab , kita kena fikir parents kita yang dah banyak keluarkan duit semata-mata untuk kita belajar ke menara gading . Kesian mama dan papa keluarkan duit beli laptop untuk Syara so , lepas ni kena belajar lebih gigih lah :') InshaAllah ..

.

Sebagai penutup entry ni aku just nak cakap yang SAO Ordinal Scale dah nak keluar kat GSC Cinema di Malaysia 18/2/2017 ni so, jangan lepaskan peluang tengok anime ni .. Aku still seorang otaku yang minat anime dan multifandom sebab minat kdrama jugak .. Tapi , aku tak fake sebab minat anime .. Aku minat since 4 years old okay .. Lama . Lagipun , SAO (Sword Art Online) ni dah famous now .. Watak-watak seperti Kirito (Kirigaya Kazuto) dan Asuna Yuuki amat diminati oleh aku hahaha sebab diorang gamers yang sejati tak macam aku . Eh ?

Sekian , pray for me and whatever path yang akan Allah tentukan adalah terbaik kita kena percaya :')


And remember one thing , don't make our fear of failing greater than our faith in him (Allah SWT)


Assalammualaikum .


Yang Benar Lagi Tulus Ikhlas  Dari Hati ,

Syara Nur Qistina .

No comments:

Post a Comment

Most viewed!