Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu
Showing posts with label Study. Show all posts
Showing posts with label Study. Show all posts

Saturday, March 18, 2017

VLE: Frog During School Holidays! + Homeworkssss

March 18, 2017 1
Ohayo Gozaimasu!

Well..,baru-baru ni baru je keluar results SPM congratulations to those who got straight A's ! Okay straight to the point. Sekarang ni, Syara buntu dengan cara Syara belajar I mean I'm used to learn by what type of styles? So, I try this questions from VLE: Frog which for me helpful and useful but, I don't know if I can remember it..meh..


*click at the image for a better view*

Yeah I'm an auditory learner :))) Ada betulnya juga..sebab salah satunya, Syara suka tengok slideshow yang ada orang bercakap kat makmal or Syara suka orang bagi explanation but, Syara suka bagi opinion juga..But, ada certain cikgu yang tak suka pelajar bagi opinion sendiri. How sad..after all, Syara memang tak suka diganggu bila tengah focus dengar cikgu cakap kat depan class.. Syara tak suka buat experiment *means Syara yang buat* but, Syara suka tengok orang buat benda tu.. Termasuklah kalau buat presentation memang a bit fail sebab Syara tak hebat bercakap sangat tapi kalau diberi peluang macam buat Oral semua tu Inshaallah okay..Presentation macam sejarah ke apa hmm tak jugalah..

.

Syara tak suka bila tengah buat exercise je kawan ajak borak *Syara dengar* but, masuk telinga kanan keluar telinga kiri walaupun macam tu, tapi kawan Syara jenis yang suka ulang apa yang dia cakap berkali-kali so, Syara boleh ingat (Wow..I don't realize about it before this) that..Syara boleh ingat benda tu bila selalu ulang banyak kali..

.

Syara suka benda cartoon,graphics ke apa ke lah yang berunsurkan funny,comel,menarik etc sebab that sort of things buat Syara ingat benda tu sebab Syara ingat gambaran not words yang panjang berjela sebab tu bila bukak buku Sejarah je I'm kind of lost sikit tapi, kalau bukan buku teks *buku rujukan* yang ada gambar sikit-sikit selain words Syara boleh ingat without menghafal.. I hate hafal..Tapi, kalau buku tu terlebih banyak gambar berwarna-warni pun Syara tak boleh focus jugak! Sebabnya, benda tu macam menarik perhatian Syara untuk focus pada warna dia tu je not info yang dia nak sampaikan *so, I prefer buku revision yang ada gambar sikit-sikit at least la..bukan ayat je dari page 1 sampai habis buku tu*

.

One more thing, Syara bila tengok movie ke cartoon ke I'm not kidding Syara boleh ingat suara diorang! *Hahahaaa XD* Sebab, entahlah bagi Syara suara memainkan peranan yang penting. Sebab tu, Syara suka baca buku novel ke comic ke apa-apa buku lah even magazine pun sebab Syara akan buat benda dalam kepala suara konon-kononnya lah *fake voice macam orang bercakap dalam cerita tu* sebab tu, if benda tu kelakar..Syara boleh gelak..Some of people out there diorang tak mudah nak faham jalan cerita yang kadang-kadang tu kelakar sebab diorang tak boleh imagine suara and gambaran cerita tu. =,=

.

Well, apa-apa pun homework still banyak lepas cuti ni Syara kena buat Oral pulak *bercakap kat depan* tajuk Syara Family Ties (tu Syara yang choose sendiri) ..Sebab Syara boleh cakap based on pengalaman Syara pasal topic tu.. Syara tak suka topic yang merapu yang tak ada benda macam moral values bila bercakap kita je rasa hebat kat depan..But, Syara suka bagi impact kat listeners ..supaya diorang rasa Wow..her stories seems real *memang pun* hahaaa okay then till we meet again in the next entry!!

Wish me luck untuk results exam March :))

Sayonara!!
Read more...

Saturday, December 5, 2015

Study Group! - for PT3

December 05, 2015 0
Assalammualaikum peeps  ! (⌒o⌒)

Okay Syara nak share moment time kitaorang pergi library haritu... 

Serious seronok gilaaaa time jumpa kawan² bila dah lama tk jumpa then buat pulak revision together  ! Ya Allah mmg best moment ever  ! Okay first kitaorang plan lah kt group whatsapp. Kt group yg mmg khas untuk discuss about that thing. Kitaorang kinda tk sure day and time nk pergi sana mmg time tu tk confirm pun nk jumpa ke or what. But mmg Mar and Aina pun tk ada transport and etc ..


 Nasib they got meee and my mom so that diorang boleh follow Syara & Liyana hahahahahaha time tu rasa blessed sgt 🙌sbb dpt belajar sama². Syara set time dari pkl 11AM - 3 PM but syukur sangatttt dapat bertolak awal pkl 10:30 dh smpai tapi tunggu Liyana on the way dari Klang ambik masa 14 minit jugaklah huhuhu 😌 jauh kannn so tunggu punya tunggu finally.. Duhhh 😂 lol. 


After that, kitaorang belajar maths and science... Mmg excited gila dowh!  Hahahahahaha dude okay kitaorang belajar dlm 4 hours jugaklahhhh wow mmg tak sedar tau-tau dh pkl 1:30 PM so Syara & Liyana pergi surau to perform our solat. Syara ingt satu je belajar² jugak solat jgn tinggal right?  😳  Mar and Aina can't hahahahahaha 😂 no need an explanation lahhh. 

Lepas solat naik library then pergi food court! Syara mkn roti yg bawak je hahaha at least jimat duit (tapi serious that time mmg rasa nk mkn nasi  😭 ) nasi ayam kat situ RM 4.00 jeee cuma I don't bring money huhu tkpe janji mkn buat alas perut 👌


Kemudiannnnn jeng³ mulalah activity berselfie bagai nak rak. Eh² rak jatuh Hahahahahaha 😂 😂 okk proceed . Ini gambar yang sngtlah marvelous! 🙆




Okay ni collage ! Syara ofc lah yg pkai speck tuuuu hahahah skema kot

Sayang kat Liyana sorang niii 8 years dah our friendship alhamdulillah... Dude she's the best kawan I've ever known! 😁😊


This is Mar and Aina! Love them like a lot!!! 😸😹😻



Selfie part ni muka aku paling kelakarrr 😂😂😂


2nd selfieee


3rd selfie ft background daun hijooo hahaha! ✌


👊 jangan kacau kitaorang tgk view yg indah lagi permai ni 


candid by Aina was a perfection!  Hohohoh 😎

Actually berlambak lagi gambar kitaorang but 8 pun dah cukup menggambarkan moment kat library tun uda hari khamis bersamaan 3/12 harituuuu sooo ni kira throwback / flashback lahhh hehehe 😆 semoga berkat kami belajar boleh dapat flying ✈  colours Amin...

Tamatlah hari khamis dgn moment yg indah gila dude! Oklah wassalam peace yow!!   v(=∩_∩=)フ

Read more...

Most viewed!